söndag 23 september 2012

Frivändning och militärpress

Efter att ha tagit det lite lungare i sommar med träning och kost så har jag nu fått en nytändning. Känner mig grymt taggad. Mina forna tankar om målet med min träning har poppat upp igen. Vet inte om jag nämt det tidigare men har tankar kring fitness. Läser massor på nätet och försöker hitta något uppläg. Finns massor med infon och ibland talar de emot varandra. Man får väl helt enkelt testa sig fram lite.

I går när jag var ute och läste lite så fick jag ett himla sug efter att testa frivändningar och militärpress. Militär press har jag ju gjoprt förut och tycker det är en grym övning. Testade frivändningar som sagt och efter ett par gånger tror jag att jag fick in själva vändningen, grymt skoj. Men träninsgvärk i dag, skönt! Var så himla tagad så efter ett axelpass och lite bröst i form av hantelpress så ville jag testa ett maxlyft i bänken. Sist jag testade (i våras) maxade jag på 50 kg. Så började på 20 kg + stång, vet inte exakt vad stången i smithmaskinen väger, men det kan inte vara så mycket. Det gick superlätt. Lastade på lite till och tjena! Där fastnade jag, tur att det var i smithen för då kunde jag kroka fast stången så inte all vikt hamnade på bröstkorgen. Var ju tur älsklingen körde marklyft brevid så han fick hjälpa mig upp  med stången. Plocklade av lite vikter och försökte igen, men icke! Kanske ska försöka maxa i början av ett pas och inte efter när musklerna skakar :)



Senare på kvällen blev det kräftkalsa, mums. Och övenattning i mammas och K husbil. Relativt mysigt förutom att sömnen inte blev den bästa, vaknade av och till att det regnade och att varenda rörelse kändes av. I dag sticker det i halsen, har säkert drukit 4 koppar te så här långt, men släpper inte. Får kurera mig i dag för i morgon är det en av alla veckans höjdpunkter, Spinning med mina underbara cyklister. Undrar om man ska slängfa in någon ny låt, en riktigt tung backe kanske?


Inga kommentarer: