onsdag 19 september 2012

Hej och hå vad det går

 Vi har pratat om det ett tag, att sälja en av våra bilar. Två bilar när man bor och jobbar i stan är ju rena lyxen. Ted jobbar iof i Karlskoga så han behöver ju bil ibland. Så i går slog vi slag i saken, la ut den på blocket i går kväll och på morgonen ca 12 timmar senare var den såld. Snabba ryck. Så i dag var det bara att dra på regnställen och sätta sig på cykeln. Riktigt smidigt ändå. Så än klagar jag inte (trotts regn) men så är det ju bara dag ett också. Kan bli värre när kylan sätter in. Men lite gratis motion tackar man ju inte nej till.

Så efter lunch hoppade vi upp på cykeln och trampade till badhuset. Först blev det lite gymträning innan det var att hoppa i plurret och bada lite. I dag blev det rygg. Älskar övningar som marklyft. En annan favorit (dock inget som tränades i dag) är benböj, axelpress och tex rodd. Det roligaste är att träna med de fria vikterna och skivstång. Känner verkligen att jag saknat gymmet, sånu ska jag försöka kombinera cardio med styrketräning. Dock är risken att cardion bort prioriteras då jag tycker gymmet är lite roligare. Men om jag väljer cardion i form av passträning så är det ju super kul iof..... Träningsvärk har infunnit sig från gårdagens pass i alla fall. Rumpan har fått sitt. I går tyckte jag anske att passet var lite för kort men i dag är jag glad att det inte var längre för då kanske jag inte skulle kunna gå idag :)

Efter det bar det av till bästa väninnan för pannkaks mys med barnen. Härligt att sitta vid köksbordet och höra diskussionerna från de små. Ni är guld värda!

Inga kommentarer: