fredag 23 december 2011

Mikrofon k....

I dag var vi hos min pappa och Lena och firade lilla Julafton. Blir lite uppdelat när man har familjer på olika håll. Men jag tycker ändå det är mysigt, varför slå ihop allt på en dag när man kan dra ut lite på det? :) Dock så är det tur att det bara är jul en gång om året, börjar redan bli trött på allt sött, jultomtar, glögg, julmust, choklad osv. Inte för att någon tvingar i en detta utan det är ju jag själv som äter, men om man som jag är svag för socker så är det inte så lätt. Ser verkligen fram i mot sockerstoppet på jobbet efter helgerna :) Nog om detta.

När jag nattade meja i kväll sa hon att hon hade fått så mycket fint så hälften vore nog. Vad får hon allt ifrån tro? Hon fick bland annat en mikrofon. och den har gått varm nu i kväll. Hon har sett på film och när det kommer en sång så skall det sjungas. Och tyvärr är ljudet inte det bästa i barnleksaker utan blir sånt där burkljud.

Fick ett jättefint smycke av min syster också. Riktigt kul när det blir personligt. Tusen tack.

Var ute en sväng på stan förut, inte för att jag behövde ha något utan för att Meja skulle kunna vila lite i vagnen,. Hon vilar ju inte längre middag, men ibland kan hon somna när man åker vagn och bil så jag tänkte hon skulle vila i dag så hon kunde vara vaken lite längre i kväll, vilket skulle leda till lite sovmorgon :)  Men tji fick jag 1930 låg hon i sängen. Det är ju i alla fall 30 min senare än vanligt, så vi får hoppas att hon sover över kl 6 i alla fall.


Nu blir det litte uppersittarkväll av något slag, funderar på att slå på phantom of the oper och dricka lite glögg te.

Inga kommentarer: