torsdag 16 maj 2013

"ser jag tjock ut i denna tröja?"

En fråga man kanske inte ska ställa så här långt in i graviditeten. Nu börjar magen bli ivägen på riktigt, och större lär den ju bli ;). Sitter och funderar hur jag skall göra med mina semesterdagar.... Då jag är omplacerad från mitt ordinarie jobb så får jag ingen havandeskapspenning. Och då har jag mina semesterdagar att nyttja. Och efttersom jag inte kommer jobba hela året ut har jag inte samma antal semesterdagar som tänkt..... Enligt försökringskassan så har jag rätt att ta upp föräldraledigt 60 dagar innan beräknad förlosning. Men de dagarna vill man ju ha kvar när barnet är fött. Mycket funderingar som snurrar runt. Vissa dagar känns det helt ok att jag kan jobba näst in till det sista och vissa dagar känns det helt omöjligt och att jag typ vill gå hem omgående. Värst är ryggen och svullna ben/fötter när man sitter ner vid datorn störe delen av arbetsdagen. Tur att det är ett övergående tillstånd :)


I går var vår lilla familj ute och firade att jag hade lämnat in de sista studieuppgifterna i skolan. God mat och trevligt sällskap. Det som återstår i skolan nu känns helt ok om man tänker tillbaka till det som varit. I värsta fall kan det bli massa kompleteringar på uppsattsen, men just nu känns sinnet lätt och jag ska njuta av det ett par dagar nu. :)

Inga kommentarer: