torsdag 13 juni 2013

På andra sidan av vårdkedjan

Jag är absolut inte van att vara patient, de få gångerna deg har behövts har det varit vid små korta besök på vårdcentralen eller en dag på någon mottagning och så bb förståtts. Men nu har jag tillbringat tre dagar och två nätter på sjukhus. Och det var en upplevelse. Dels så låg jag i ett infektionsrum och gick inte lämna salen. "Tur" man är dålig så man mestadels bara orkar att ligga till sängs. Och att känna sig helt utelämnad. Man ringer på klockan, ber om en panodil/filt osv. Älsklingen höll nig sällskap mestadels av tiden, även om jag kanske inte var så mycket till sällskap men det var skönt att ha honom nära. 

Hur som helst är jag nu hemma efter va 8 doser intravenös antibiotika, några provtagningar senare och två sömnlösa nätter. Jag känner mig ännu ej bra, men betydligt mycket bättre än i tisdags när jag lades in. Ska fortsätta behandlingen med tabletter en vecka framöver och jag hoppas jag snart piggar på mig någorlunda. 

1 kommentar:

Madame Morell sa...

Men kära nån! Krya på dig. Puss och kram