måndag 11 november 2013

Bittra sanningen

I kväll var jag bjuden på ett Perfect home party, trevligt. Och man kan säga att dessa hem verkligen är perfekta... Finns så mycket underbart snyggt, men det kostar att ligga på topp. Men att bläddra i katalogen satt igång fantasin och drömmarna om just vårat perfekta hem. I mitt perfekta hem vill jag ha det ljust och luftigt. gärna något trägolv och en vit träpanel. Högt i taket, med synliga balkar. Var sak har sin plats och allt i en perfekt ordning. En härlig blandning av gammalt möter nytt. Ja drömmarna kan skena iväg hur långt som helst.



I stället är den bittra sanningen något helt annat. Man bor lite trängre än vad man kanske önskar, man har lite för dåligt med förvaring, större delen av inredningen är köpt på IKEA (Inget ont om Ikea, dom har mycket snyggt) och oftast får funktion gå före still. Men det har sin charm det med, jag stormtrivs trotts skoberget i hallen. Skulle dock önska mig en liten större plånbok så man kunde köpa sig den där helt onödiga lyktan bara för att man tycker den är fin. Men skulle jag bli lyckligare för det? Troligen inte. Det som gör mig lyckligast på jorden går inte köpa för pengar, det är nämligen min familj. 

Inga kommentarer: