lördag 12 april 2014

Sammanfattning av veckan

Kan fortfarande inte blogga så bra från mobilen så det blir inte lika smidigt. Så blir nu ett litet inlägg med lite blandade glimtar från veckan som varit. 


Vi har planerat för ett altanbygge, med pool, inglasning osv. Då vi bor i ett radhus område så finns det tyvärr vissa detektiv att förhålla sig till. Men tillslut kom vi på en annan plan som jag tror vi blir nöjda med också. Så i veckan kom virket. Längtar så efter att få se slutresultatet. Och under vägens gång dokumenteras det så man ser förändringen växa fram.


Har sen 14 mars legat på ett kaloriunderskott. Somliga dagar rätt så mycket och somliga på gränsen. Men detta har gjort att viktminskningen har fått sig en liten bost. Så nu är alla gravkilon borta så nu är det bara att fortsätta jobba på att tajta till. Sen årskiftet har jag gått ner 12 kg och minskat ca 10 cm i midjan och 12 cm i höften.


I måndags började jag nya jobbet som koordinator på Bup. Intressant och kul jobb och jag storm trivs. Veckan har gått ut på att få mig en bild av arbetet, organisationen, vårdgaranti osv. Och efter att ha visualiserat bitarna med hjälp av LEAN så känns det som om jag är med på banan. Längtar tom tills måndagen kommer så man kan fortsätta på processen. En annan stor fördel med jobbet är arbetstiderna. Så i fredags när jag gick hem var det freda på riktigt. Skiftarbete är inte min grej. Så vi hade några vänner över på middag och de hade med sig ett vin som jag gillade skarp. Så det blir inte sista gången man smakar den. 



Inga kommentarer: