tisdag 22 november 2011

Matvanor.

Dygnet i Hennickehammar gick jätte bra i matväg. Det var inga som helst problem att välja bort sötsaker och kolhydrater, tänkte typ inte ens på det, utan det var mer som ett omedvetet val. Kanske har kommit till den punkten då det inte längre är en diet utan en livsstil?, (dock så drack jag ju lite alkohol men det var inplanerat). Men efter att ha kommit hem från Filipstad så träffade jag kvinnan som jag är kontaktperson åt och hon ville bjuda på fika ute på stan. Svårt att säga nej då. Men jag valde en liten sak, och det smaka rätt så bra. Men efteråt, vilken äckelkänsla. Kändes som en klump i magen. Fick bli en rejäl kvällspromenad på det och nu känns det bättre.
Skulle nu på kvällen laga lite mat, gjorde en snabb inventering i frysen som var så gott som full. Men inte med mat. Det finns bullar, lussekatter, muffins, kladdkaka och hallongrottor..... Hmmm vad ska jag göra av alla sötsaker? Gillar ju att baka men inte att äta.... Stängde frysen och kokade lite ägg istället. :)

Inga kommentarer: