tisdag 30 juli 2013

Liseberg

Som vanligt är jag vaken en bra bit innan alla andra. Men i dag gör det inte så mycket så klockan är ställd på 0530. Då ska nämligen älsklingen åka ut till havet för en fisketur. Så snart vaknar de andra med. Ska bli spännande och se om jag hittar tillbaka till hotellet med bilen sen.... Körde nämligen lite fel i går då inte gps:en var uppdaterad märkte vi, tur det finns gps i mobilen. Gillar dock inte att köra i storstan, men måste man så måste man... När jag och meja har hittat tillbaka till hotellet blir det frukostbuffe för att sedan bege oss till universeum.

Gårdagen spenderades på Liseberg. Sjukt mycket folk. Köade säkert över timmen för att komma in. Och sen för att inte tala om där inne. I de karusellerna Meja ville åka var det ca 20-30 min kö. Hon och Ted åkte några stycken medans jag stod/satt och väntade. Meja hittade dock rätt fort till "busshållsplatsen", en lekpark där hon trivdes bra. Meja verkade vara nöjd med dagen, lite karuseller, lek, spel osv. Och för att inte tala om Markoolio som hon fick se en skymt av på genrepet. Hotellet verkade vara en stor höjdare. Vi hade utsikt över Liseberg. så Lotta på Liseberg sågs både från tv:en och fönstret.  
Men en sak har i alla fall jag lärt mig. Inga fler sommar aktiviteter/ semestrar på högsäsong när man är höggravid och fint det är super varmt. Känns som vätskeballansen fortfarande ligger på underskott. Känner sig som en urvriden gammal disktrasa, med värk i stort sett i hela kroppen. Men om något dygn har man nog laddat upp det lilla batteri som finns.  
Nu är det bara 20 min kvar till övriga familjen skall upp och vi kickar igång denna dag också. 


Inga kommentarer: