onsdag 11 april 2012

Bilbyte vs partnerbyte.

Har under en tid funderat på att byta bil men inte vågat slå slag i saken. Men på påsk lunchen pratade jag med mamma och K att jag ändock bör göra det. Nuförtiden kör jag mestadels stadskörning och då är det inte ekonomiskt försvarbart att köra en SUV. Så i fredags pratade vi om det och i dag ringer mamma och säger att de har hittat en bil som kan funka för mig. Helt perfekt! Jag är helt kass på bilar så att leja bort letandet passar mig utmärkt. Så i morgon när jag kommer hem från Linköping så ska jag bara hämta älsklingen på dagis för att sedan åka till bilfirman och kika/provköra. Spännande!
 

 Träning:
Börjar bli sjukt sugen på att träna. Pw ger inte riktigt så mycket som jag vill, men det är ju ändock rörelse. I morse hittade vi en slinga runt älven 4.1 km. Tanken är att i kväll efter grupparbetet ta en riktigt lång promenad. Får se hur det blir i morgon när vi kommer hem om Meja är sugen på att åka och träna, kan ju hoppas. Behöver röra på mig. Det är zumba i morgon och det gillar hon. Men har också behov av att lyfta något tungt.

 

Det här med singellivet kan man ju fundera över. Ibland känner jag ett enormt behov av närhet och någon att dela vardagen med. Och ibland känner jag mig rätt så nöjd av att leva ensam. Som nu tex. Tror att det är för att kosten och träningen börjar funka så bra nu.  Jag lägger min energi där. Jag kan vara hemifrån hela dagarna utan att någon saknar mig hemma, jag kan äta vad jag vill och när jag vill, jag kan gå och lägga mig när jag vill och jag kan lämna toalett dörren öppen. Såna saker är så himla skönt.Sen om man någon gång skulle springa på den stora kärleken så skulle jag inte tacka nej pga av det är smidigt och enkelt att vara ensam. Men visst har det sina fördelar. nackdelen är ju att man blir ensam med alla vardagssysslor. Som tex nu till veckan ska jag åka på konferens i Stockholm i två dagar, då blir det lite bökigt med barnvakt och så. 

Kram

Inga kommentarer: