torsdag 12 april 2012

Avslut på Linköping.

I Brist på annan aktivitet här i Linköping så har det blivit en hel del pw. I går blev det en lång en på 7,7 km och i morse avslutade jag med en på 4.8 km. Jag tom joggade i dag totalt 15 min, riktigt nöjd faktiskt. Jag skulle vilja ha en klocka som kan man ställa in på olika minuter som piper för då kan man köra på lite mer "seriösa" intervaller. Eller jag har ju en sån klocka men förstår mig inte riktigt på den. Så med hjälp av runkepper så sprang jag intervaller. Det är nämligen en rösts som var 5:e minut säger hur långt jag har kommit så det blev 5 in intervaller, 5 jogg och fem pw. Riktigt skönt.  På gårdagens promenad blev det också lite sprintar. Gick efter ån, jätte fint och verkar vara ett populärt stråk. Inte sp många ute kl 6 i morse dock men i går kväll rn 19-20 var det desto mera. Fullt i folk. Dock så funderar jag på högerregeln, gäller inte den för gångare/löppare? I alla fall något som stör mig när man får sicksack mellan folk.  Åter till sprintarna, det finns runt om ån massa trappor ner till själva promenadstråket. Varje trappa som jag tyckte såg bra ut (inte trä, bra steg osv) sprintade jag uppför, tror det tot blev 8 st. Riktigt skönt att få upp pulsen.



Snart bär det av till hälsouniversitetet en sista gång för denna termin. Ska bli skönt. Hoppas det är intressanta föreläsningar. På pappret låter de intressanta, beroende och metabola risker.  Sen i kväll tänkte jag göra en summering av denna högintensiva veckan (även om de sista dagarna i Linköping inte har varit det).  I stället för att kalla mina veckor mamma och pappa veckor så får det bli högintensiva (utan barn) och lånintensiva ( med barn). Blir även en koll med våg och måttband. Spännande!

Inga kommentarer: