söndag 6 maj 2012

Besviken


Tok laddad när jag stämplade ut från jobbet och begav mig till gymmet. Men väl där så var det tungt! Kände att jag inte hade samma lust och ork längre. Hade tänkt köra bröst, axlar och triceps. Men efter bröstet kände jag att det nog fick räcka där. Försökte känna efter om det var kroppen eller hjärnan som inte orkade. Om det är hjärnan är det bara att kriga vidare, men om det är kroppen gäller det att vara observant, vill ju inte ådra sig några skador i onödan.


 Men efter att ha känt sig för en aning så var det nog ändå kroppen som ville hem och sova. Har haft ont i halsen och lite huvudvärk i dag så det var nog ett bra beslut. Men jag kan inte hjälpa att man känner sig en aning besviken när det inte blir som man har planerat. Men i morgon får det bli nya tag! Blev i alla fall två promenader och lite bröst idag.



I morgon fyller världens bästa 5 år! Sjukt vad fort tiden går! Vid närmare eftertanke så var det strax efter midnatt i natt som jag låg på operation och vi fick en liten dotter till världen! Jag hade gått 18 dagar över tiden och vägde 102 kg! Fy tusan! Första året som mamma kommer jag ihåg var jobbigt.  Massa nya saker att lära sig om sig själv, barnet och sambon. Vardagen var aldrig sig lik igen. Egentid existerade inte längre. Men det första året var inte bara jobbigt utan massa med lycka! Skulle aldrig ha det ogjort. Och nu 5 år senare känns det som om det var igår. Någon gång i framtiden önskar jag få uppleva spädbarnssåren igen. Även om det är himla smidigt i denna åldern, man har mer egentid, lätt att ha med osv osv. Men jag känner mig inte riktigt nöjd på den fronten ändå. Allt har sin tid!

God natt mina vänner! Tänker på er som behöver en extra tanke <3.

Inga kommentarer: