torsdag 17 maj 2012

Frihetskänsla

I morse gick jag och Meja på 10-10-10 passet. Bra sätt att träna både kroppen och få till koordinationen. I dag flöt det på lite lättare, men kommer lätt av mig om jag inte har fullt fokus. Måste träna, träna, träna. Efter passet så ville inte Meja åka hem utan tyckte jag skulle träna lite till och det hade jag inget emot så det blev ett pass till, styrka. Jag brukar inte gilla att köra styrka i grupp, då man oftast kör hela kroppen. Lite fokus på många muskler. Jag vill gärna ha mycket fokus på lite muskler. Alltså köra järnet på en muskelgrupp och nästa dag köra nästa muskelgrupp osv. Brukar dela upp kroppen i tre eller fyra dagar. Men kändes riktigt gött efteråt, så kan nog bli fler gånger, dock så tror jag inte att fokus kommer ligga på styrkepassen, utan kommer fortsätta köra styrka på egen hand i gymmet.

I dag när jag lämnade för pappa vecka kändes det inte lika ledsamt som vanligt. Ledsamt är det alltid, men i dag infann sig även en känsla av frihet. Svårt att förklara så här i skrift, men känslan av att jag kan göra vad jag vill. Promenader i tid och o tid, långa pass i gymmet osv osv. Skönt att inte känna total tomhet utan även se "möjligheterna". Tog si sådär drygt två år innan den känsla infann sig.

I kväll efter praktiken fick jag lite småpanik också. Hittade inte bilen, det tog en stund innan jag kom på att jag hade parkerat på ett annats ställe i dag.... smått tanksprid.

1 kommentar:

Sofia sa...

Tänk på att Bodypump är inte något styrkepass, det man tränar är uthållighetsstyrka, ett bra komplement för att aktivera olika typer av musklefibrer än man gör när man tränar styrka. Man kan inte ersätta styrkepassen med bodypump, men variation i träningen är bra :) Dessutom bränner man en massa energi under ett bodypump-pass och får upp flåset en hel del emellanåt (och jag tycker att det är ett roligt pass) ;)
Hoppas du kan komma på danspasset på måndag, jag kör ist för zumba, tänkte du kanske ville testa om d är nåt för dig så du kan vara "backup" på zumban också till hösten...? //S