tisdag 22 maj 2012

Imopnerad

Lite imponerad av min egen insatts i dag, men desto mer imponerad av mitt spring sällskap i dag. Medan jag slet som tusan så joggade han lätt bredvid. Men träning ger färdighet heter det ju. Hur som helst sprang jag min längsta distans hitintills i dag. Det gick bitvis väldigt långsamt, men det gick. Försökte "spurta" på men tog slut eftertyp100 meter! Illa. Distansen blev 11 km, sen så gick vi lite i början och slutet så kanske joggade 7-8 km. Har tidigare bara orkat 6 km, en gång! Så helt ok. Men det är nog tack vare draghjälpen. Hade gett upp långt innan annars. Men det är ju ett tecken på att kroppen orkar mer än vad hjärnan tror.

Snart dax för praktik. Har i ärlighetens namn ingen lust alls att vara inne hela eftermiddagen och kvällen. Men är säkert skönt väder i kväll när jag slutar så då kanske det blir en liten lunk. Eller soffläge :)

Kram

Inga kommentarer: