söndag 31 oktober 2010

Bara vara mamma

I bland känns det bara som om man vill sitta i soffan med en filt över sig, tända ett par ljus och bara vara. Just nu känns det så. Musten gick ur mig när jag kom hem efter jobbet. Vet inte om det beror på att det är en "besvärlig" vecka med jobb och barnpassning. Vill inte skaffa barnvakt när jag har henne hos mig. Då vill jag bara vara mamma.Inget jobb, företag, bokföring, städning, handling osv. Helst skulle jag vilja ha semester och bara leka. När man bara har henne på halvtid så vill jag inte lämna bort henne ytterligare, men vad gör man, man måste ju jobba. I dag löste det sig bra. Tack. I veckan jobbar jag nätter, och dagis är ju öppet dagtid... Det är inte lätt att vara ensamstående skift arbetare...

Nä nu ska jag rycka upp mig och ta en kopp te.

Kram

Inga kommentarer: