tisdag 12 april 2011

Borlänge - Kristinehamn

Innan jag körde hemåt i dag så gick vi till Säters gamla paviljonger. Tyvärr var mental Museumet stängt, men vi fick se lite gamla byggnader. Fastnade framför denna byggnad. Förstå vad fascinerande. Vilken historia. Om det hade varit lite mer i skym undan hade jag tagit mig närmare. eller varför inte in i byggnaden.


Synd att jag glömde ta med min kamera, så bilderna är bara tagna med mobilen. Av någon anledning lockar det mig med sjukvårds historia och då framför allt mentalhistoria. 

Vägen hem gick bra. Men trotts GPS kan man åka fel. Inte alla gånger man ser solklart hur man ska åka. Men det var bara en liten avstickare sen var jag på rätt väg igen. Hög musik och skönsång var det som gällde hela vägen hem. 

Åkte sen ner till Cykelverkstaden och skulle lämna in min cykel. Men 400 :- skulle det kosta. Jag blev lite snål och åkte hem med trasig cykel..... Men jag måste ju ha en fungerande cykel. Och 400 är ju billigare än en ny. Fast måste ju köpa en ny till vätternrundan i vilket fall.... Ja jag får tänka lite på den ekvationen.

Inga kommentarer: