söndag 17 april 2011

Påskpynt, biltvätt och dejt

Ännu en trevlig ledig dag. En liten sedvanlig cykeltur på fm. Denna fm gick cykelturen till Maxi, skräll.... Där köpte vi lite påskpynt för att sedan pynta lite på balkongen. Jag ville att vi skulle ta vita fjädrar, men jag fick böja mig för Mejas val. Riset skulle ju stå på balkongen så då funkar lilla och rosa. Meja ville vårstäda övriga balkongen, vilket innefattade lite vatten och en trasa :) Därefter bad hon om fika föra att sitta på den nystädade  balkongen och kolla ut över bilarna.
Våran bil börjar nu bli vårfin. Bytte däcken i fredags, och i dag fick utsidan sig en omgång. Bara insidan kvar nu. Provade att tvätta bilen i en sån där tvättautomat. Funkade bra men lite stressande när man ser hur tiden tickar ner. och så var det himla svårt att nå upp på taket.... Men blev rätt så bra ändå tycker jag.
Har även fått lån en cykel av Mamma och Kent medan han fixar till min. Så nu ska jag bara flytta Mejas sadel så kan man börja cyklar igen.

Dagen infattade även en lunch dejt. Trevligt sällskap och god mat. Tusen tack!

Nu blir det en kopp kaffe och sen sista rycket i tvättstugan.

// Kram

Inga kommentarer: