onsdag 31 oktober 2012

Den nakna sanningen

I dag ställde jag mig på vågen igen, efter en månad..... Fy!!! Jag har kännt på mig att den senaste tidens levende inte har varit till min fördel. En del kallar det sambofällan, och så kanske det är. Man har bytt ut kvargburken mot mysiga måltider, tagit en smörgås med te i höstrusket osv osv. Även träningsmängden har reduserats en hel del.... Så vad blev resultatet på dagens vägning??? +3,1 kg sen sist jag vägde mig, alltså 1 oktober. och totalt + 5 kg sen i sommras när jag var nere som lägst den 20 Juli. Jag tycker inte det är helt ok att på 4 mån ha ökat 5 kg!!!! Så nu gäller det att skärpa upp sig. Får jobba med maten för det är väl där jag brister som mest. Så dagen till ära äts det tonfisksallad. Det är inte att jag inte gillar nyttig /bättre mat, älskar det! Men oftast faller det på planeringen och suget. Men jag har ingen annan att skylla på då det är jag själv som har ätit mig själv till detta. Så nu blir det skärpning, mer kvarg åt Sarah! :) Men jag är ändock glad att jag vägde mig i dag och fick svart på vitt, så det inte hinner gå sådär långt som det tidigare har gjort. Så från och med nu ska jag bli "så där tråkig" som visssa kan tycka. Att man måste unna sig osv. Och visst det kan jag göra men det måste finnas en balans, men den är svår, blir gärna allt eller inget.


Det smyger sig på när man minst anar det.

Inga kommentarer: