fredag 7 februari 2014

Form check och sömnbrist

Då var det fredag och form check. Konstigt hur kroppen förra gången hade måtten minskat mer än vikten, så som midjan hade minskat 2 cm, höften 5 cm och vikten bara 0,2 kg. Denna vecka stod måtten nästan still förutom låret som minskat 2cm på senaste veckan och vikten 0,7kg. Det är som om minskningen sker lite i etapper på olika ställen av kroppen. Inga "toppen" siffror som i början men ändock minus. Hänger jag bara i så når jag snart mina mål. Total minskning från 1/1 är i alla fall: byst -5 cm, midja -11cm, höft -8,5 cm, lår -6,5 cm, vad -1,5 cm och vikt -6,1kg. 

I helgen fyller min älskling år. Så kosten blir inte på topp då han har gjort världens godaste smörgåstårta så det blir ju det i alla fall en gång varje dag i helgen. Mums. 

Saga har åkt på sin första förkylning också. Ingen feber men tät och snorig i näsan. Detta gör att andningen blir påverkad och speciellt på natten då hon ligger ner. Trotts högläge och andra knep så sover hon som en kratta och hysterisk kvällstid och smågnällig dagtid.... Detta har resulterat i att min sömn de tre senaste dagarna har varit nästintill obefintligt. Men vila på dagen då kan man ju tänka..... MEN vårt barn sover inte då heller! Det blir bara 15-30 min här och där. Så man hinner lixom inte med att ta en power napp då heller. Men men kroppen har på något viss lärt sig att klara sig på kanske 4-6 timmar per dygn.  Man är lite bortskämd för Meja (va jag mins) sov hela nätter från 4 mån och vilade 2x2 timmar på dagen. Så jag ska verkligen inte klaga. Men just nu är sömnbristen ett faktum och man gör saker lite till hälften. Man laddar diskmaskinen men glömmer att sätta på, häller vällingvatten i kaffekoppen eller  ställer disken i kylskåpet :). Men det har väl sin tjusning det med.

I dag var också jag och älsklingen på Lunch dejt. Vi försöker ha en stund varje vecka bara för oss själva, rätt så skönt. Men denna vecka var det svårt att få till pga jobb. Så vi fick plocka med den minsta ( som satt lungt i sin bilstol) och ta en lunch dejt. Trevligt det med, behöver oftast inte vara så komplicerat utan det är ju tiden i hopp som är viktigt. 

Inga kommentarer: