onsdag 19 februari 2014

Kroppsanalys

I dag gjorde jag en kroppsanalys. Kul att se lite vart man ligger i muskelmassa, kroppsfett, vattenmängd och  viloförbränning. Som förväntat låg fettprocenten lite väl högt. Tanken är att jag nästa vecka ska börja ett nytt träningsschema. Strukturera upp styrketräningen och lägga in mer Hiit träning för att öka på förbränningen. Tänkte mig en period på 8 veckor, det vill säga fram till påsk. Nu ska jag även bli mer strikt med kosten. Inget socker! Måste bara fixa det. Och just nu köns det bra. Laddad till tänderna. Efter min period tänkte jag göra en mätning igen. Detta för att se att viktnedgången är pga att fett procenten minskar och att musklerna kvarstår eller förhoppningsvis ökat en aning. 

Jag rekommenderar verkligen alla som tar tränar att göra en kroppsanalys. Bra att veta vart man ligger och att man har ett mål att sikta på. Trotts allt så eftersträvar man en fettminskning och inte enbart en viktminskning. 

Vart kan man då göra denna mätning? Om man bokar en informationsträff hos itrim så får man en kostnadsfritt. Detta då på kristinehams arena, Wellnes gym. Om man inte är en "itrimmare" så kan man genomföra denna mätning mot en kostnad på 200:-. Så tveka inte tycker jag. Kolla hur det är ställt med formen så har man en bra utgångspunkt för att lägga upp vårens träning. 

Inga kommentarer: