torsdag 27 februari 2014

På min lista

I går släppte jag av Meja på min systers jobb (förskola) där hon mer än gärna ville vara med och hade sett fram emot denna dag. Men då hon själv går i förskoleklass så är det svårt att få till det. Men när sportlovet är här passade vi på. Sen skulle hon få följa med till stallet och träffa mosters häst! Senare på kvällen pep det i min telefon och dessa bilder kom. Kan ju tycka att bilden till vänster är en lagom stolek, systers häst däremot såg gööör stor ut. Nästa gång ska hon få rida och det ser hon nog fram emot.


På vägen hem passade jag på att titta in på XXL och gick och kände och drömde lite. Massa roliga tränings saker jag vill ha. Typ en ny snygg träningsväska, ny skor, en riktig spinningcykel, en vanlig cykel, en kalori / puls klocka osv osv...... Fortsätter drömma lite till. Fyller år snart så då kanske det dimper ner något litet paket i alla fall :)



Hela kvällen tillbringades i köket. Dax att fylla på matlådor. Blev hela 42 st. Då blandat med matlådor för mig som är uträknat med kcal, protein, fet och kolhydrater. Lådor "utan uträkning" och matlådor till Saga.
Blev en blandning av kycklingfilé med grönsaker, köttfärssås, lasagne, kycklinggryta, kasslergrattäng, kyckling korv. Så himla skönt att bara plocka upp en låda. Så nu behöver vi inte laga vardagsmaten på ett tag i alla fall.




Inga kommentarer: