fredag 10 februari 2012

Egobost, golvmålning och bilbyte.

I dag har jag fått mycket positiv respons. Alltid lika kul. Det började i morse på gymmet då en person tyckte jag såg stark ut och sa att det syns att jag hade tränat mycket. Det är dessa små kommentarer som gör det roligt att fortsätta kämpa. I'm keep going strong!

Vidare till jobbet. Läste min jobb mail och där hade jag fått ett mail från "högre instanser" som tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med LEAN arbetet på rättspsyk så jag blev medbjuden på en tvådagars LEAN konferans. Skit kul. Sen får man ju inte glömma att jag inte har genomfört detta ensam, utan har ju haft alla mina kollegor med mig, även om det kanske är jag som har haft det lilla extra intresset. Men utan mina kollegor hade det ju inte gått.

På måndag blir jag även av med min hylla i sovrummet, så då är det bara att tömma resten av sovrummet och köra igång med golvet. Målet är att hinna ha målat golvet innan Meja kommer på Torsdag. Känns som en tajt tidsplan men det kan gå.

Har även ett tag funderat på ett bilbyte. Kom på det i dag igen när det var dax att tanka. Hatar verkligen att tanka så tog cykeln till jobbet för att slippa just tanka. Men det jag har funderat på är om man skall byta till en bil som är lite billigare i drift. Både vad gäller bensinförbrukning, försäkring och skatt. Samtidigt som jag inte vill då jag älskar min bil (när tanken inte är tom). Men har nu vant mig med en större bil och vill egentligen inte byta. Får fundera ett tag.

Inga kommentarer: