torsdag 9 februari 2012

Gris träning och höft vickningar.

Äntligen var dagarna i Linköping över. Och resan hem gick relativt bra, kräktes inte i alla fall, måste skaffa åksjuketabletter. Ska bli kul att koma till jobbet i morgon.

  

Väl hemma blev det att packa upp och ge sig ut på en promenad efter en hel dag sittandes på röva. Inte als van att sitta så långe, och framför allt inte att hålla fokus hela tiden. Riktigt skönt med en promenad. Vi kom hem strax innan 16, så det var fortfarande ljust. Senare på kvällen blev det zumba. Fick en kommentar och det är alltid lika kul att höra positiva saker. Hon undrade vart jag hade lärt mig att dansa så bra. Och tyckte att jag hade sån följsamhet och verkligen kunde röra på höfterna. Kul! Efter zumban blev det ett gris pass i gymmet. Rygg och biceps fick vad de tålde,skakade efter att all energi var uttömd. Skönt!

Har tidigare tänkt att skriva om detta men vill inte såra någon, men känner ändå att jag måste nämna det. Hur svårt kan det vara med taktkänsla? Alltså alla människor är ju bra på olika saker, det vet jag, jag vet även mina brister. Som tex stavningen, och därför undervisar jag inte i svenska. Skall då de som inte har så bra taktkänsla lära andra att tex dansa? Klart att det blir fel ibland, men ser detta så ofta och på flera gyminträttningar. Kanske jag som är fel ute, men jag kan i alla fall räkna till 8 i ett jämt tempo :) Färdig klagat, känns lite bättre nu. Förlåt om några tog illa upp. Inte meningen att vara elak men var tvungen att få det sagt. 

Inga kommentarer: