fredag 24 februari 2012

Kortvasan

Då så, ny duschad och ny äten! Fasen vad gött. Dagen har så här i efterhand varit bra. Tig mig i mål runt 5 timmar (har ingen exakt tid ännu). En bra bit över mitt tänkta mål. Men spåren var skit dåliga, obefintliga på ca 1/3 del av sträckan. Plusgrader var det så det var mjukt och slaskigt. Men i mål kom jag och det var ju det som var huvudsaken. Nu har jag genomfört tjejklassikern! Rätt så imponerade om jag får säga det själv.

Man hinner ju tänka en hel del när man åker och kämpar i spåret. Han tänka allt ifrån att "det här var ju trevligt, kanske skulle få med mig någon nästa är, då blir det ju ännu trevligare" till att tänka "undrar vad jag kan få för skidorna om jag lägger ut dom på blocket". Dagen har verkligen varit upp och ner. Klarade mig bra från "skador" också. Endast en blåsa i ena handen. Får väl se hur stel man är i morgon dock!

Var trevligt att ha sällskap av Henrik också. Även om han inte var med i spåret (för det skulle han aldrig orka ;) så var det trevligt med sällskap innan och efter. Dock lite synd om honom som fick typ stå ute i sju timmar. Syrrans kommentar var ju kul när jag pratade med henne efter loppet: "stackars Henrik" var det första hon sa. Jag då! Bra jobbat kanske ;) ha ha.

Nu ska det bli skönt att sova, längesedan man var så här trött i kroppen. Så blir det att köra hem tidigt i morgon för att jobba kvällen.

Inga kommentarer: