söndag 5 februari 2012

Kost, huvudvärk och röj!

Har varit runt lite över allt på nätet och läst på om träning och kost. Finns massa information, och massa "skolor". Men den genomgående tråden är ju att kost och motion hänger i hopp. Och det vet jag ju sen tidigare, men har haft ursäkten att "jag tränar så mycket så då är det ok att äta det här", osv. Och det kan det ju vara till viss del. Frågan är ju bara vad man vill få ut av träningen. En blogg säger att kosten är 80% och träningen 20%, och det kan nog ligga en hel del i det påståendet. Kan träna ihjäl sig utan att uppnå resultat om man inte tillför kroppen rätt näring, säger sig ju själv. Om du inte har rätt bensin i bilen blir det ju inget bra.

Svårt att komma i gång i dag. Om jag inte går upp och kör igång på en gång är det nästan kört. Riktig seg slappar dag i dag. Men kan ju vara gött det med, om det inte vore för huvudvärken! Hatar huvudvärk. har försökt med vatten, tabletter och kaffe.... Suck. Försökte få med Meja och träna, för då kan huvudvärken släppa. Men icke! I dag gick det inte alls.

Har även försökt att plocka och förbereda inför golvmålningen. Men mest känt att jag bara går och flyttar runt på saker och ting. Och när Meja säger att "nej den får du inte flytta på, den ska jag leka med, den vill jag ha" osv osv är det svårt att få ut något vettigt av det. Får ta ett tokröj när Meja är hos sin far.

Inga kommentarer: