torsdag 12 juli 2012

Att ha barn under diet

Det sätter ens egen motivation och karaktär på spel. Då barn måste ha en varierad kost och kolhydrater. Ibland är det även svårt att komma på vad som skall ätas. Och ibland får man dåligt samvete när man tar den enkla vägen. Som i går till lunch tex. Jag försökte få i mig en mindre god tonfisksallad, och det fanns ingen chans i världen att Meja skulle gilla den så då blev det en panpizza till henne. Smidigt för mig men hur bra är det för henne? Jag tror ju dock att barn som har en aktiv livsstil kan äta det mesta. Men ibland funderar man. Man är skit noga med sin egen mat men "struntar" i vad barnet äter!? Låter nog kanske värre än vad det är, men ibland får man sig några tankeställare. En annan stor fråga / diskussion är ju ständigt dessa frukostflingor som i mina ögon inte är bra någon stans. Ska man ge det till barn? Jag försöker på något sätt ha en snudd inställning till mejas mat. Men då kommer återigen frågan vad som är sunt?! Frukostflingor!? Kosten är en stort frågetecken ibland. Och barnen är ju det käraste man har i livet så man vill ju ge dom det bästa.

För att lämna fokus på maten för en stund så blev jag extremt stolt över gårdagens lilla tidningsartikel. Jag blev nämligen bästa kristinehamnaren på min distans (1km) i Vansbro. Kul!

I går var det dax för ett cardio pass igen. Planen är ju som sagt att träna cardio två dagar och vila en. I går gick det segt som tusan. Distansen skall nämligen vara 10 km eller minst en timme. Alltså om jag når milen på säg 50 min så skall jag upp i en timme och om jag efter en timme inte har hunnit milen så fortsätter jag tills jag når den. I går tog det 85 min att ta mig en mil. Det gick tungt i går och kunde inte spri ha så länge som jag önskade. Hade inte rätt fokus tror jag. Kan ha berott på att Meja var med i gymmet och då kan jag inte få in i "bubblan" på samma sätt som annars. Får se hur det går i dag.

Inga kommentarer: