lördag 17 augusti 2013

Förlossningssamtal

I går var vi till Karlskogas bb för besök och förlossningssamtal, Aurorasamtal. Vi blev visade runt, barnmorskan berättade för oss hur deg brukar gå till från ankomst till utskrivning. Vi satt ner och pratade om både mina och Teds funderingar. Vi har ju båda funderingar men fokus på lite olika saker :) och så ska det ju vara, vi har ju olika uppgifter i det som komma skall. När vi åkte därifrån kände vi oss nog båda lite lättade. Så nu kan jag tänka på förlossningen utan att typ börja gråta varje gång. Sen gör ju hormonerna sitt att man (jag) är extra känslig. Men nu ser jag fram emot förlossningen på ett helt annat sätt än förut, då jag vissa dagar inte ens ville tänka mig att åka in och föda. Nu vill jag vara med om den resan som väntar oss, jag och min älskling och vårt gemensamma barn. 

I dag har jag passerat 37 fullgångna veckor och beger mig nu in i vecka 38. Ännu har jag ingen "panik" att få ut bebisen. Kroppsligt så jo tack det skulle jag inte ha något emot alls, men praktiskt. Dela kommer Meja i morgon och på måndag är det förskole start. Och det vill jag inte missa för allt i världen, sen vill jag gärna ha henne här hela mamma veckan. Så innan det är det helt ok att bebisen stannar i magen. 

Sen så håller jag på mes slutspurten på magister examen, och det är lite lugnare att sitta vid datorn med bebisen i magen även om jag tror att ryggen ska gå av vissa dagar. Uppsatsen ska vara inlämnad den 28/8 så innan det gör det ju faktiskt inget om det inte blir någon förlossning. Sen kan det gärna få komma vilken dag det vill efter det. För mellan 18-20/9 ska jag upp och responderar med uppsatsen och då kan det vara skönt att ha kommit igång med amningen och allt det där andra som skall funka någorlunda. Hur det än blir så får Ted följa med till Linköping. Antingen för att ha hand om bebisen när jag responderar. Eller för att vara i närheten om det kör igång. Dock hoppas jag verkligen inte att jag går över så länge och att det kör igång där nere, för jag vill inte föda någon annan stans än kga. Ett annat scenario är ju att jag får bara några dagar innan och inte kan åka ner och responderar..... Då dröjer det ytterligare några månader innan man får sin examen och det skulle vara dö trist. Men man får se vad som händer och ta en sak i taget, mer kan man inte göra. 

Inga kommentarer: