lördag 3 augusti 2013

V 36

I dag går vi in i vecka 36. Spännande. Som jag skrev i ett annat inlägg så upptar större delen av mina dagar tankar kring just själva barnet och graviditeten. Förutom när jag sitter och försöker slutföra min magister uppsats....
Drömmer mycket och konstigt. I dag vaknade jag vid 6 av en dröm som gjorde mig så upprörd att när jag väl förstod att det var en dröm så kunde jag inte somna om. 
Vikten pendlar lite upp och ner, beroende på hur mycket vätska som finns i kroppen. Här om veckan var det + 20! Och i dag + 18...... Det är ju i alla fall inte + 32 som med meja. Ska bli så skönt att få jobba bort allt sen. Ni som har följt/ läst mig ett tag vet ju att jag älskar formbilder, så dokumenterat har jag gjort och kommer göra sen också när denna degklump till kropp börjar ta någorlunda form. Så håll till godo :) i dag bjuder jag bara på dagens form. 
Har känt av mindre foglossningar senaste dagarna också, vilket jag tycker är lite märkligt då jag trodde det skulle bli värre mot slutet då man producerar mer relaxin och att barnet blir större. Men det är ju vara att tacka och ta emot. Kan ju vara så att man har blivit van med smärtan på ett annat sätt också?....  Men hur som så har jag i alla fall orkat mig ut på promenad 3 dagar i rad. Det är ju långt i från Pw, men det är i alla fall promenad. Första två dagarna blev det 3km, och i går 4km på 30 min. Nöjd över det då jag tidigare i graviditeten tog mig ca 2km på samma tid. Är så skönt att få röra lite på sig och att lyssna på musik och varken tänka på graviditeten eller uppsattsen. Då lyssnar jag på musiken och förbereder mig inför kommande spinningpass.  Gud vad jag längtar till spinningen, gymträning mm. En av Teds kompisar ska tydligen cykla halv och hel Vättern nästa år. Och i ett svagt ögonblick under en grillkväll sa jag att jag skulle hänga på på halvvättern. Något som iof skulle vara skitkul. Är något speciellt med sånna där jippon. Men det kostar. Både i utrustning och i träningstimmar. Och frågan är ju vad man vill lägga sitt fokus på? Jag vill ju gärna hinna allt men man har ju med åldern kanske insett att man får prioritera ibland....

Inga kommentarer: