fredag 2 augusti 2013

Första motionen sen 10 veckor.

I vecka 25 körde jag mitt sista spinningpass och efter det har det inte varit någon träning att prata om. Har haft för ont, varit för trött osv. Men i förgår kände jag att jag måste försöka. Kände mig relativt pigg (efter att redan vilat två ggr under dagen) och hade inte så ont av fogarna. Så jag försökte hitta några träningsliknande kläder som passade och snörde på mig ett par joggingskor. Det blev en runda på ca 3 km och tog ca 30 min..... Varken någon imponerande sträcka eller hastighet. Men känslan var toppen (förutom att jag typ höll på att kissa på mig halvvägs på rundan). Att kunna gå i någorlunda "normalt" tempo utan att det hugger som knivar. 
I går blev det samma sak, min lilla runda på 3 km. Känns som man får massa energi tillbaka. Att kunna röra på sig med bra musik i lurarna och bara få vara där just då. Gud vad jag saknar träningen. Men just nu får jag nöja mig med mina små motions rundor. Hoppas att det kommer gå bra i fortsättningen också. 

Har dock ett litet skoproblem.... Första dagen tog jag mina träningsskor som har varit lite för stora så man får knyta åt dom så där regält..... Jag fick knappt på mig dom och efter va 500 m fick jag knyta upp dom.... Snacka om svullna fötter eller kropp kan man säga :) så i går fick det bli sandalerna som åkte på..... 

Inga kommentarer: