onsdag 30 oktober 2013

Återfall

Efter att ha spanat på godisburken på tv:e bänken i säkert en veckas tid så föll jag i går för frestelsen, efter tre veckors uppehåll. De två tre första godisarna var sjukt goda resten av godisarna som jag hetsåt kunde egentligen kvitta. Och när jag gick och la mig var det med en lätt illamående känsla. Så vad har jag lärt mig av detta? Det kan vara ok men en bit då och då, men att jag då ska nöja mig med just ett par bitar och inte en hel näve. Men nu har jag smakat på det vita giftet och känner att jag åter är på banan. 

Bekräftande kosten i allmänhet som jag också stramade upp för tre veckor sen fortsätter att funka bra. Är inte sjukt strikt, utan lite lagomt som passar min livssituation just nu. Så igår blev det lins soppa/ gryta. Till och med sambon tyckte den var god efter att ha tillsatt lite kött i form av en kryddig korv. 


Ang proteinbarerna som jag gjorde häromdagen var verkligen goda. Både jag och min kära sambo har fått i oss några stycken. Kom på häromdagen att man kan dela barerna ytterligare i små "godisbitar" så blir det perfekt liten smakbit till kaffet eller ett bättre alternativ till det kommande julgodiset.

Inga kommentarer: