fredag 18 oktober 2013

Kärlek.

Det är så lätt att störa sig och irritera sig över saker och ting. Men det finns massa saker som man även värdesätter högt och gör en alldeles varm i hjärtat. Sitter här i soffan med morgon kaffet, Saga sover, Meja är i skolan och älsklingen jobbar, då kommer de fina tankarna till mig. Finns massa småsaker som man älskar och det gör mig varm i hjärtat. Småsaker som man kanske inte tänker på i vardagen, men som är så värdefulla. 
Exempel på det kan vara att:

man får ett telefonsamtal när sambon är på väg hem och undrar om han ska köpa med något?

 Lappen på köksbänken med små söta ord.

Det simpla sms:et som berättar hur mycket man älskar varandra.

 När sambon gör/ ser saker som "behöver" göras utan att man ber om det.

Pussen på kinden när han lämnar sängen en tidig morgon för att jobba. 

De kärleksfulla blickarna.

 Att sambon har tagit sig an "bonusbarnet" som om det vore hans eget (värmer verkligen i mamma hjärtat)

 Spontankramarna och pussarna när man kommer hem, lämnat hemmet, kommer upp på morgonen, lagar mat osv.

När något ska fixas så åtgärdas det nästan omgående.

Att sitta nära i soffan och bara hålla om varandra.

Ja det finns massa fina småsaker om man bara tänker efter. 

Så i stället att fokusera på dom sakerna man inte gillar så fokusera på det som man gillar och värmer hjärtat. Det mår både du, familjen och relationen bra av.  

Som det klassiska störningsmomentet bland kvinnor är att männen inte fäller ner toalocket. I stället för att lägga massa energi på det så sträck bara ut handen och stäng det själv. Större problem behöver det inte vara. I dag väljer i alla fall jag att fokusera på det positiva, och det hoppas jag kunna göra varje dag. Det mår i alla fall jag bra av. 

Känner kärlek i luften i dag och extra kärlek till min stora familj och mina fina vänner, men framför allt mina barn och min helt underbara sambo. Älskar dig! 



Inga kommentarer: