måndag 7 oktober 2013

Gym premiär

Förra måndagen var jag och Saga på mamma barn passet. I dag testade vi gymmet. Glest mellan passen men det gäller att skynda långsamt :) Gymmet gick bra, tränade ca ca 30 min. Lite uppvärmning på crosstrainer och sen lite basövningar för att känna lite på kroppen. Saga satt i bilbarnstolen när jag gjorde axelpress, rodd och flyes. Detta med 2 kg 10x3. Sen fick hon vara med i bärsjalen på bröstet när jag gjorde bicepscurl, triceps press och enarmad kabel rodd, även detta med 2-4 kg 10x3 set. Och sen avslutade jag med knäböj med endast Saga som vikt. Kan dock inte komma så långt ner då jag fortfarande har ont i knät efter alla extra grav kilon man har bäret på, men det kommer, bara att fortsätta att stärka upp muskulaturen igen. Kändes väldigt lätt och skulle kunna gjort både fler repetitioner och med tyngre vikter men då det bara är tre veckor sen kejsarsnittet så får jag ta det lite lugnt trotts att jag mentalt bara vill köra gärnet. Men man får lyssna på kroppens signaler. Men hur som helst kändes det superbra. Dag att börja spåna på ett träningsupplägg som funkar sen när det är dax att köra på. Undertiden blir det att känna sig fram.



Sen tog vi en sväng till källan. Där träffade jag både gamla och nya bekanta, trevligt. 

Mycket som skall med, barn, skötväska, träningskläder, dusch grejer, mellis osv. 

Inga kommentarer: