onsdag 9 oktober 2013

Avgiftning

Kämpar på med mitt sockerbegär. Snart har dag tre gått. I dag var det nära att trilla dit. Efter ett besök på marknaden så blev det en fika hemma hos mamma med nyköpta bullar, men jag klarade mig, tog mig en frukt istället. Har även haft huvudvärk sen i måndags och jag tror det beror på sockret för jag känner igen det sen andra gånger jag har slutat. Men nu i kväll börjar det lätta en aning. Hoppas jag vaknat i morgon och det är borta. Har försökt att äta enligt LCHQ (vilket innebär lågt kolhydrater hög kvalité) detta är rätt så nytt för mig men håller på att lära mig och hitta något som funkar. Det är en "förfinad" variant av den kända LCHF metoden. Men om jag förstod det rätt så är det att man skall äta mat med bra kvalité. Alltså ok att äta lite kolhydrater men skall då vara av bra sort, så även fettet man äter ska vara av bra kvalité. Bra mat helt enkelt! 




Inga kommentarer: