söndag 24 juni 2012

Pannkakas instruktör ?! :)


I dag var det dax för instruktörs jobb igen. Andra gången för crossfit och första för coren.Gick relativt bra bortsett från lite krångel med tekniken, men det löste sig ändå. Det var sjukt roligt och gav mersmak. Och att ha headsetet var inte alls så skrämmande som jag trodde. 
Crossfiten blev som följer:
 
10 st axelpressar
10 st situpps
10 st benböj

det ovanstående kördes i 10 varv, alltså 100 st av varje. 

15 st stående rodd
15 st armhävningar
15 st axellyft framåt
15 st kettellbells swings 

Och de ovanstående körde vi i 5 varv, alltså totalt 75 st av varje.
 



Hittade denna pasta på en butik. Tänkte jag skulle testa nästa gång det blir pasta på menyn. Jag äter dock inte pasta så ofta, så egentligen skulle man kunna ta fullkorn, blir ju lixom inga mängder. Men jag blev lite nyfiken på denna och var tvungen att köpa hem trotts att den kostade lite mer.

Testade även i dag att göra pannkakor på ett litet annorlunda sätt. Pannkakor är Mejas favorit men absolut inte min så då tänkte jag att om man gör som lite "nyttigare" så kanske det funkar och det blev riktigt gott faktiskt. Jag använder inget recept när jag gör pannkakor men tänkte i alla fall försöka beskriva hur jag gjorde. 

Jag tog sex st ägg och bandade det med grahams- och dinkel- mjöl tills det blev en kletig smet/ deg. blandade sen i en dl proteinpulver av naturell smak. Sen så fyllde jag på med mjölk så det blev en bra konsistens på smeten. och i med en liten klick smält smör och lite salt.  Så hädanefter får det bli såna pannkakor, riktigt mättande och det bästa var att Meja gillade dom. 

Inga kommentarer: