måndag 25 juni 2012

Jo visst händer det saker fast man ibland tvivlar.



17 maj 2012
-7,6 kg
- 11 cm
25 Juni 2012
- 11,2 kg
- 14 cm
Har tyckt att jag har ståt still ett bra tag  nu, både viktmässigt och måttmässigt. Men kikade nyss i mitt formalbum och ser än dock att det händer saker trotts att man inte tycker det själv.  Har på ca 5 ½ vecka alltså minskat -3,6 kg och -3 cm i midjemått. Det är ju inte direkt några storslagna siffror men ändock minus. Man får även beakta att jag har börjat att "våga" att äta onyttigheter. Det vill säga att jag inte har varit lika strikt som jag var i början av mitt dietande. Jag har alltså drukigt lite alkohol, ätit någon pizza och en och annan godisbit. Men det är under kontroll och jag äter med måtta. Men om jag tex har haft en ätar helg som nu i midsommar tex så har jag direkt ökat i vikt, minst 1 kg. Men jag är inte så skrämd av den tanken längre då jag vet att jag kan få kontroll igen och att det/de kg snabbt försvinner igen. 

Ni som kämpar med träning och kosten, för en liten dagbok för er själva, fota, väg och mät er. Ta fram den när det känns lite motigt så får ni en liten extra motivation när ni ser vad ni egentligen kan åstadkomma bara man kämpar vidare.

1 kommentar:

Elefantflickan sa...

Grym du är! Såg nån av de senaste bilderna och det har hänt jättemycket. Kul och du kan vara riktigt stolt.
Kram