måndag 25 juni 2012

Vad brinner du för?

Läste nyss ett inlägg om att våga brinna för det man älskar. Som tex träning i mitt fall, att man vågar stå för att man tränar nästintill varje dag och att man tänker på vad man äter. Det är en livsstil och jag älskar det jag gör. Jag älskar mitt liv helt enkelt. Kan låta lite klyschigt men så är det. Visst att vissa dagar kan vara motigare än andra men i det stora hela är jag lycklig ända in i själen. Och det är det som är viktigt, att man hittar just det man själv brinner för. Och att man sen har hittat en partner som även han brinner för träningen är ju underbart. Hur man kan sitta och prata om olika träningsupplägg, komma med frågor och lära sig nya saker. Hur man kan peppa varandra och utmana sig själv. Att ha någon att träna med och dela sitt intresse med är guld värt.


Måste citera en liten del ur inlägget jag läste förut som fick mig att må så där gott och reflektera över vad jag brinner för.


"Oavsett om du hinner med 45 minuter eller fyra timmar. Oavsett om du gillar långdistanslöpning eller klättring eller crossfit så snälla lova mig att du tillåter dig själv älska det du gör. Känn dig aldrig udda eller konstigt för att du spenderar den här tiden med just din hobby, ditt intresse. Snälla brinn starkt för det du gör och sprid den här glöden till folk omkring dig. Det finns inget mer engagerande än just människor som brinner för det de gör. Det finns inga lärare bättre än dem som knappt kan stå still när de berättar om just sitt ämne.
Snälla var den här underbara läraren och visa klart och tydligt att du älskar och hur mycket du älskar just det du valt att göra.
Tack för att ni vågar brinna!"
Mr M Hollsten, www.aldrigvila.se