lördag 11 augusti 2012

Dykning 10/8

I morse var jag riktigt nervös, i dag var dagen här då jag skulle få testa dykning. Pirrade gott i magen men det försvann bara jag kom i vattnet med all utrustning.

Vi lämnade hamnen på runt 10.00 begav oss ut till havs. När vi kommit in till en liten vik så samlades vi och fick lite information om hur det skulle gå till, vilka tecken man skulle använda, om man fick vatten i masken osv osv. Här han jag bli riktigt pirrig i magen. Sen delades vi in i grupper, jag och Ted var i första gruppen med fyra andra. Varje par hade en egen instruktör. Väl nere i vattnet släppte alla nervositet. Det var bara sjukt häftigt. Första dyket var ca 2-3 meter ner, vad jag tror, svårt att uppskatta. Där fick vi hålla i oss i en klippa och mata fiskar. De tog kort och filmade också. Vi köpte givetvis korten på dvd skiva så de får ni se när vi kommer hem. Blev några bra kort och filmen var bra. Sen simmade vi runt lite. Kul att se alla fiskar som simmar runt. Fick även hålla i en sjöborre. Andra dyket var även det 30 min som det första, men nu gick vi ner till 4-5 m, det vet jag då jag frågade. Vi simmade runt lite mer och fick se mer fiskar. En riktigt häftig upplevelse, nästan så jag vill ta dykcert. Men man blir alldeles matt, så i kväll blir det bara att ta igen sig. Ska gå till butiken och köpa chips och cola och ligga och läsa lite, skönt. Någon sa att det fanns Wi-fi på hotellet så kan ju hoppas för då kan man ju surfa lite också :)

Inga kommentarer: