tisdag 28 augusti 2012

Vila sig i forma?

Då var första dagen i skolbänken avklarad. Föreläsningarna var av blandade kvalité. Den första föreläsningen var riktigt bra, kvantitativ metod. Blev tom sugen att dra igång med D uppsatsen. Efter lunch var föreläsningarna mindre givande, riskbedömning och en annan om anhöriga. Jätte intressanta ämnen men tillförde inget nytt. I morgon blir det mer kvantitativ metod men även ätstörning och beroende.

Slogs av tanken i dag om det är psykiatrisjuksköterska jag läser till eller statistiker.

Efter skolan var det att bege sig tillbaka till hotellet, bara att byta om och snöra på sig skorna. Upptäckte då att jag hade glömt min tränings Bh, shit! Men jag tog en snabb sväng ner till stan och införskaffade en ny (det går alltid åt) sen åter till hotellet och bytte om. Jag hade inget större sug att bege mig ut men kände att jag var tvungen att få lite luft. Och dra på trissor det blev ett PB milen på 66,18 min. Ingen supertid men för mig som inte har gillat att springa så är jag super nöjd, slog förra tiden med ca 2,5 min. Och då efter att inte ha sprungit på ca tre veckor.

3 kommentarer:

(ò.Ó) sa...

... och då kanske man inser hur viktigt det är att vila för att kroppen ska orka mer ;)

Ted Bråth sa...

Grattis älskling ;-)... Kan inte göra mer än hålla med det förra inlägget... Saknar åh tänker på dig. Tomt här när du inte är hemma.

Unknown sa...

Älskar dig också finaste du! Snart är jag hemma!