torsdag 1 mars 2012

Maxstyrka.

I dag tänkte jag köra ett riktigt tungt benpass. Och det blev betydligt mycket tyngre än vanligt. Ökade markant i vissa övningar. Som tex i knäböj. Brukar köra benböj ståendes i smitmaskin på 30 kg. Men i dag testade jag liggande benpress och tog då 80 kg. Marklyften körde jag med samma teknik som innan men i stället för 20 kg körde jag 40kg. Och i "abductor maskinen"  (utsida lår) tog jag alla vikter som gick. Känns så himla kul att man utvecklas. Kommer ihåg i början av januari när man startade på 10 kg. Har väl utvecklat tekniken och därmed styrkan men även blivit starkare. Så himla roligt. Skulle vara kul att testa maxstyrkan. Hur mycket man orkar på 1-5 reps. Nu ligger jag fortfarande och kör 10x3 set. Men måste känna mig mer säker på tekniken innan jag lassar på. Men om någon månad så.

Inga kommentarer: