onsdag 14 mars 2012

Riktigt bra dag.

Började med en toppen konferens. Två väldigt bra inspiratörer som tydliggjorde LEAN på ett väldigt enkelt och adekvat sätt. Riktigt kul att lyssna på och jag är full av massa ideer. Hoppas morgondagen blir lika givande. Fast det tvivlar jag inte en sekund på. Och vilken god mat! Lax, CCC är ju toppenställe för konferenser.

Sen var det bara hem och hämta träningsväskan och ner på gymmet. Ben och magpass. Kändes riktigt bra med benen och hade bra kontakt i alla övningar. Spräckte 100 kg vallen på benpressen! Jäkla gött. Såhär såg just benpress seten ut:

20x15 (uppvärmning), 80*10, 90*10, 100*10 och 110*10.

Kände dock att jag hade mer att ge men vågade inte riktigt, då mina ben är en aning för korta så  startar jag i sträckt läge och för att komma förbi spärren så måste jag "tåa" och sedan placera fötterna på rätt plats. Vill inte skada mig.

Magen tycker jag det är svårare att få kontakt med, får kontakt med vissa delar typ övre delen av magen. Till nästa träningsprogram ska jag lära mig några nya övningar. Har sett hur några i gymmet använder sig av TRX (band som är fästa i taket) och det ser sjukt bra och jobbigt ut. Tror jag ska testa det.

Kvällens dans gick också bra, kände ingenting från benhinnorna. Skönt! Är lite kontraster, från att pumpa tunga ben på gymmet till att ha lätta ben och flexade tår :)

Har även försökt att läsa på lite om att Deffa. Har tänkt mig en sån period inom en snar framtid. Men måste läsa på lite mer först och få lite mer kunskaper så man inte "bantar" bort alla muskler.  Fast det handlar ju om samma enkla regel där: gör av med mer energi än vad man tillför. Sjukt enkelt, men ändock så svårt. 


Inga kommentarer: