måndag 19 mars 2012

Tråkig start.

Starten på träningsveckan blev med blandat resultat.Började med att vi kom ner till galaxen och fick reda på att Strong kids var inställt. Och jag som var så inställd på att få träna lite i lugn och ro. Men inget att göra åt. Så vi pep i väg och köpte lite frukt som Meja skulle mumsa på medans jag tränade. Det gick bra de första 10 min sen fanns det ingen ro i den lilla kroppen. Så hon var med mig lite på sidan om. Men tillslut lyssnade hon inte på mina uppmaningar att hålla sig lite åt sidan (vi är ju långt ifrån ensamma så att säga). Så det blev ett abruptslut på träningen i högljud protest. Men jag har "hotat" med att vi får gå därifrån om hon inte lyssnar så måste jag fullfölja "hotet". Inkonsekvens är något jag inte är ett stort fan av. Så dagens träning blev mycket kortare än väntat.

Han dock med mina 15 minuters intervall och det kändes förvånansvärt bra. Förutom benhinnorna som typ brann upp. Sen blev det benpressen. En ökning med 40 kg! så nu är jag uppe i 150 kg där. och då på 10 reps. Sen han jag med ett par sett med benböj. Det är stor skillnad i tyngd mellan benböj och benpress trotts samma muskelgrupp och övning bortsett att man står i en och ligger i den andra. I benböj han jag avansers till 40 kg innan det hastiga avslutet. 

I morgon bitti bär det av med 7 tåget till Stockholm där det blir konferens i psykiatrisk tvångsvård i dagarna två. Inte hemma förrän 1930 på onsdag.  Så det ser ut som om träningen får stå till sidan. Grym besvikelse. Tror dock de finns gym på hotellet så tar med kläder utifall att. Bästa att vara på den säkra sidan ;)

Har i dag också fått svar på min kost och aktivitets registrering. Ska bli kul att gå igenom den för att se hur man kan optimera sin kost. Dock vet jag ju redan att jag är en suckers för sötsaker. Och den dagen som jag åt det fick jag genast ett kalori överskott. Hmmm, tål att tänkas på. Ska gotta in mig mer i resultatet senare i kväll. Men först ska jag packa, bara jag hittar resväskan.









Inga kommentarer: