söndag 11 mars 2012

Viktnedgång?!

 I morgon börjar min praktik. Ska bli kul och jag ser faktiskt fram emot det. Ska vara på avd 43 som är en psykos avdelning. Ska bli kul att ha praktik som färdig sjuksköterska och då ha möjligheten att fördjupa mig i olika områden. Man är ju ingen novis i ämnet utan kan lägga fokuset på andra saker. Det tråkigast / jobbigaste kommer vara att pendla tror jag. Har ju blivit så sjukt bortskämd med att ha jobbet ca 5 min bilväg från bostaden. Men det är bara att ta. Då har jag ju lite fler tillfällen att träffa syrran och dennes nya hundvalp. Har inte sett honom ännu men sjukt söt på bilderna.


Sen har jag kommit på (eller det har jag väl inte, jag vet) att om man lättare ska göra chins så underlättar det ju om man är lite lättare. Då har man ju inte lika många kilon att dra upp. Sen så vill jag gå ner i vikt (fett %) så att konturerna syns lite mer. Jag vet ju presis hur jag skall göra, inga konstigheter i det, äta mindre än vad man förbrukar! Inga konstigheter alls. Ändock är det så sjukt svårt. Det har blivit lättare i och med man har ökat träningsfrekvensen då man tänker efter innan man stoppar nått i munnen (nästan i alla fall). Lite har ju hänt och man får väl vara ihärdig. Rom byggdes ju inte på en dag. Har testat en förbränningsprodukt också. Läste lite om den och den verkade ge bra resultat, och kunderna var nöjda. Men jag blev så himla illamående av den om jag inte tajmade in maten på rätt ställen. Fast det kanske är bra för då blir man mer noggrann med maten. Det är ju den jag slarvar med. "Glömmer" att äta ibland och kommer på det när jag är vrålhungrig. Och så är det inge kul att laga och äta mat själv. Funkar bättre på mamma veckorna då jag har en till som ska ha mat.  Maten kommer bli mitt nästa projekt. men tror det kommer funka bra denna gång då jag skyndar långsamt, tar en sak i taget och har tålamod. Nu funkar träningen så dax att ta tag i nästa projekt!

Kram






2 kommentarer:

h sa...

annars räcker de om du tränar upp armmusklerna för att orka göra chips ;)

Anonym sa...

Eller varför inte rygg musklerna? ;p