torsdag 8 mars 2012

Måste vara ärlig.

I dag är det sista mamma dagen, innan det återigen blir pappa vecka. Måste vara ärlig, och det ska bli rätt så skönt. Känner mig helt slut i dag. Nu får ni inte missförstå mig att jag tycker det är skönt att lämna henne en vecka. Men ska bli skönt att få lite andrum och egentid. Men det brukar räcka en kväll för sen så saknar jag henne så oerhört igen.  När man lever ensam med så har man ingen att dela vardagssysslorna med. Man får fixa och se till att allt är ordnat på egen hand. Som tex handla mat, laga mat, lämna/ hämta dagis, städa, diska, osv osv. Sen så ska man ju leka, träna, plugga och jobba. Brukar inte vara några problem alls och brukar ha massa energi. Men i bland tar den helt enkelt slut och just nu känner jag att den är det. Måste vara snön! skyller på den, vill ha vår sol och energi. Kan även vara att jag inte sov så bra i natt. Vaken typ 1½ timme, kissnödig, törstig osv, och strax innan kl 7 så var det bara att stiga upp då sessan vaknade.

 Så i kväll ska jag smala energi, får nästan bli en sallad för avhämtning och en film och i morgon ska jag ha sovmorgon då jag inte börjar jobba förrän 10.45. Ja så får det bli.

Inga kommentarer: