måndag 26 mars 2012

Vad är det som händer?

Ja ha då börjar man tappa håret. Jag har som tidigare nämnt löshår i och det har vid tidigare tillfällen (3 ggr) inte varit några som helst problem. Men denna gång så ramlar slingorna ur, än så länge är det bara tre stycken. Och det är inte att tejpen har släppt utan att mitt hår har lossnat..... Började fundera på anledningar, men jag tror jag har svaret rätt under näsan, stress. Men det konstiga är att jag inte känner mig så stressad. Kan man vara stressad fast man inte upplever det? Det har iof varit rätt så mycket ett tag nu, men det har känts hanterbart. Men det brukar vara kroppen som säger ifrån först. För om åren blödde jag alltid näsblod när jag var stressad. Kanske tappade hår med? men att det inte märkte så tydligt som nu när löshåret trillar ur. Frågan är ju vad man ska göra åt saken? Inte så mycket att göra åt nu innan påsk, sen så lugnar det ner sig. Då är det inte så mycket i skolan längre.

Nu ska jag i väg och hämta energi, det får jag på gymmet. I dag blir det sh´bam. Skitkul!

3 kommentarer:

h sa...

sen mår ju håret inte skit bra av att byta färg/blekas med jämna mellanrum... de är ju inte direkt snälla kemikalier i dom produkterna.

Anonym sa...

Övertränad?

Unknown sa...

Övertränad? Icke! Är allt annat stressande i vardagen, plugg, jobb, kurser osv. Det är träningen som gör att jag ändå orkar som jag gör.

:)