måndag 5 mars 2012

Ny växel och säng leverans.

Gårdagens vilodag resulterade i en ca mil långa promenad. En promenad i varierande tempo då Meja i bland åkte sparkcykel och ibland satt i vagnen. Men nu höjer vi en växel. Har kollat runt på lite träningsforum, bloggar osv. Och jag har nog kommit på att jag ska investera i en timme med en PT. Så man får lite genomgång med tekniker träningsupplägg osv. Är det någon som har något bra tips på PT? Och någon som är inriktad på styrketräning.

I dag skall Mejas säng komma också någon gång mellan 10-15.... Hatar när man måste stå standby så länge. Är ju aldrig hemma så länge om jag inte ligger sjuk. Ja ja, bara att ta, kommer ju få massa pluggat i alla fall och det behövs nu innan praktiken som startar på onsdag. Ska bli kul att komma ut på praktik. Dock segt att pendla när jag har Meja då det blir så långa dagar för henne på dagis. Det är ju fördelen när man pluggar att dagis tiderna inte blir så långa. Sen så tror jag att man börjar 0645 i Karlstad, och dagis öppnar 0630..... Måste ringa bort till avd och höra mig för.

I eftermiddag är det något som heter strong kids på gymmet. Tänkte vi skulle testa det i dag. Då "gympar/leker" barnen i 45 min och vi föräldrar får egentid i gymmet. Tyvärr ligger det på en tid då det brukar vara fullt i gymmet. Men i dag är det dax för ben igen och där är det relativt lagtomt med folk. Hade varit värre om det varit bänken (bröst). Ska bli skönt att få lite "egentid" i gymmet. Inte för att det är några problem att träna med Meja men svårt att ha samma fokus när man måste ha ett getöga på henne. Även om hin sköter sig exemplariskt.

1 kommentar:

(ò.Ó) sa...

Pierre på Sannabadet är väl ganska inriktad på styrka. Om inte annat för sin egen skull :)