onsdag 2 maj 2012

Löpträning på allvar.

Har ett tag känt att jag måste höja upp löpträningen en nivå. Kan inte stå på löpbandet och små dutta. Så i dag bestämde jag mig för att åka ut till A9 och ta 6km spåret. Planen var att springa de första 5 km och varva ner på den sista km. Men det gick av bara farten och jag sprang alla 6 km. Riktigt nöjd. Trodde att jag skulle behöva gå uppför backen som jag tror kommer efter drygt 2 km. Men jag såg abborrbacken framför mig (en helvetes backe i Lidingöloppet) och helt plötsligt kändes denna backa som ingen ting och jag tog den galant. Ja bortsett från puls och flås som steg en aning. Men det är det man har musik till, för att slippa höra hur jobbigt det är. :)

 

 Måste göra min spellista offline också. För mottagningen försvann mitt i skogen och sjukt vad jobbigt det genast blev då.  Eller jag måste göra en spellista överhuvudtaget, för nu söker jag upp musiken jag vill ha och så lyssnar jag i "sök" funktionen. Det får bli kvällens jobb. 

Så vad blev tiden då? 40,29. Helt ok för att vara första gången på denna distans. Har fått lite nya mål och det är 5 km på 30 eller 6km på 36 min. Känns som om jag skulle kunna klara det om jag tränar. Det blir ju 1 km på 6 min. Nu låg jag på drygt 7 min per km (i snitt) så att känna in 1 min per km borde kunna gå. Får testa i morgon igen. Och vilken skillnad det är för benen att springa i skogen i jämförelse med löpbandet. 

Träning för övrigt i dag så fik det bli en vilodag från gymmet. Sista Mamma kvällen för denna vecka (sjukt vad fort mina veckor går) och då vill jag ha lite kvalitets tid. Men blev en Pw på 4.52 km och en cykeltur på 12,74 km med ett barn bakpå på ca 22 kg. Funderar på att köra lite mage sen när Meja somnat. Ja så får det nog bli.

Inga kommentarer: