onsdag 23 maj 2012

Dåligt energi intag.

 Produktiv dag i dag. Upp tidigt frukost på balkongen. Fast innan frukosten kunde ätas där så var det tvunget att städas. Har inte kommit iväg till tippen med skräpet från sovrumsrenoveringen. Men i dag kom det iväg! Skönt. I morgon tänkte jag köpa lite blommor och göra det fint.  

Sen var det sån servis så "min" massör gjorde hembesök.  Ben och rygg/axlar. Riktigt gött att få igång cirkulationen och ffa i benen. De har känts trötta och stumma ett tag. Skuldrorna behövdes sig också en omgång. Vet inte riktigt hur han uttryckte sig men något i stil, "oj, det här var inte bra!" Och det kändes kan jag lova, men det är ju det som är meningen, känner mig lite mjukare nu.  

Så i dag tog jag mig en vilo dag, dels pga massage, balkong röj och praktik, så fanns inte riktigt tid. Och tro det eller inte, men det känns helt ok att ta en vilodag. Vad har hänt?!
Man slutas aldrig förvånas.
Denna vecka har blivit jätte dåligt relaterat till maten. Dels tror jag inte att jag har lagat någon mat alls, utan blivit ägg, kvarg, te, protein drinkar osv. Tror jag har legat lite lågt i energiintag också vilket känns efter ett par dagar. Som i dag tex blev det två ägg till frukost, en halv kebab sallad till lunch och den andra halvan till middag, ett äpple och en apelsin. Måste handla hem lite så jag kan planera. Det har blivit så att jag hellre låter bli att äta än att äta något onyttigt. Så i och med veckans kosthållning så kommer morgondagens veckosammanfattning inte alls vara bra tror jag.

Inga kommentarer: