torsdag 3 maj 2012

Smärta man kan stå ut med?!

Satan i gatan vad ont det kan göra. Men smärtan går att uthärda och det gör ju inte ont hela tiden. Men gjorde fruktansvärt ont förut när jag var ute och sprang. Tänkte jag skulle ta 6 km i dag igen. Redan första km var fruktansvärt tung, men efter ett tag kom jag in i "andra andningen". Men ju längre jag kom ju ondare gjorde det i underbenen, speciellt höger underben. Kändes som om någon drog åt ett spännband runt vaden varje gång jag satt ner foten och sen spred sig smärtan fram i skenbenet. Så efter 5 km fick jag ge mig. Men blev i alla fall 5 km på ca 33 min. Sista km var det sjukt långsam promenad, smärta. Testar nu en kur med Tigerbalsam, och hoppas det släpper, det gör ju inte ont i vila i alla fall.  
Måste försöka förstå mig på min pulsklocka också. Det är lite lättare att ta tid men den än att krångla med mobilen. Bara att trycka på handleden lixom :) Får nog ägna den lite tid i kväll.

Efter löpningen blev det ner till gymmet. Gick till Galaxen i dag.Gillar det gymmet bäst men när Meja är med så är det bättre med HK eller sjukhusgymmet då man nästan alltid får vara själv :) Åter till Galaxen, i dag var det sjukt mycket folk. Men jag gick in i min bubbla och körde det jag skulle. Blev en timmes överkropp och sen en timmes Zumba. Det gick bra med benen, lite krampkänning under zumban bara. :)

Nu är jag gött slut! Blir en dusch och plocka upp lite i mejas rum. Saknar henne redan <3



Inga kommentarer: