söndag 9 september 2012

Morgonstund har guld i mun, eller?

Vaknade som vanligt innan klockan ringde, men det gör inget då jag ändå känner mig utvilad när jag vaknar. Älsklingen brukar sova lite längre så jag lät honom göra det även i dag medans jag fixade lite frukost, blev proteinpannkaka, med kvarg, kaffe och celsius. I dag gjorde jag pannkakorna med vanlig kvarg och det funkade hur bra som helst det med vilket innebär mindre kolhydrater :)

I morse hade jag gått ner alla semester kilona också, skönt! trode dock det skulle ta lite längre tid. Det sägs ju att det går fortare att lägga på sig än att gå ner. Men man har väl fått igång någon form av förbränning trotts allt. Gick alltså upp 2,4 kg på semestern, tre veckor. Och nu två veckor senare hade jag gått ner 2,5 kg. Bra. Så nu är man i startläge igen. riktigt kul i går föresten när jag träffade en bekant på maxi som jag inte sett sen i våras. Han sa att han typ inte kände igen mig och att jag måste ha gått ner runt 30 kg!, ha ha söt, sånt vill man ju alltid höra sen om det "bara" är 13 kg så är det ju ändock ett minus :)


Gick segt på gymmet i dag. Har tidigare gillat morgon träning. Och det gör jag fortfarande men känner att jag inte kan prestera lika mycket som på eftermiddags/kvällsträning. Har väl kanske med att man man nyss har ätit frukost och nyvaken. Kännde i dag att frukosten åkte lite upp och ner, fy! Resultatet blev i alla fall 5 km på 30,6 min sen var jag tvungen att ta en paus, trött och seg som tusan. Tänkte ta 5 km till sen efter en liten paus (hjälpte då till att passa på älsklingen). Men när jag ställde mig på löpbandet igen så var jag inte alls sugen, försökte samla mina tankar och mentalt peppa men gick inte. Testade även lite intervaller men blev inte ett dugg mer pepp för det. Blev lite sur så jag klev av efter 3 km på 20.45 min. Ja ja, man kan ju inte ligga på topp jämt. Efter det blev det några situp. Gjorde 250 x3, tänkte göra 250 x4 men när jag närmade mig 5-600 krampade det gött i övre magmusklerna så nöjde mig med 750 st.

Inga kommentarer: