fredag 28 september 2012

Varför tränar vi?!

Här om dagen la jag om träningen. Eller inte jag kanske, det var Ted som strukturerade upp den åt mig. Så nu ska jag verkligen försöka att hålla schemat och inte rusa i väg och mängdträna. Har väl innerst inne vetat vad man bör och inte bör göra. Men i bland är det svårt att leva som man lär. Men nu ska jag verkligen satsa på resultat och inte på mängd. Många har sagt det förr och nu är jag kanske mogen att lyssna. Men träningen har varit min tillflyktsort där jag kan rensa skallen och bara vara i nuet. Speciellt på pappa veckorna som jag hatar. Men nu när jag har hittat mannen i mitt liv så kanske man kan fokusera på något annat :)
 
Testade att köra vissa övningar med Teds Straps och vilken skillnad! Ett helt annat grepp och man kunde koncentrera sig på tekniken i stället för greppet. Måste införskaffa ett par egna, undra om de finns i rosa? :) 


I dag körde vi ett rygg pass. Lämnade Meja i Karlstad hos min syster där hon skulle sova. Sen åkte vi till gymmet, var där strax innan sju och lämnade runt nio. Tar lite längre tid när man är två och ska gå igenom alla övningar, men kan lova att det känns. Körde armar i går och då han jag bara med fyra övningar innan meja skulle dansa Zumba, men det känns kan jag säga. Att göra de "få" övningarna men att göra dom strikt och korrekt ger massor. Träningsvärk i dag, gött. Så kan bara tänka mig hur det känns i morgon efter detta ryggpass.... Nice.

Inga kommentarer: